Ellen Sterling, Huffington Post , July 27, 2014 |
"When this lovely night is the setting in which there is wonderful music, it turns from merely lovely to perfect. Opening the show were virtuoso pianist Svetlana Smolina and comedian Dave Konig. They were both terrific, first -rate talent".
Complete review read please on http://m.huffpost.com/us/entry/5625496 |
Anthony Tommasini, The New York Times |
“…The performance (Stravinsky Les Noces) had plenty of fervor and clattering colors. Yet it was nuanced, dusky and organic. The Soloists Four dynamic Russian pianists Maxim Mogilevsky, Svetlana Smolina, Alexander Mogilevsky and Youlia Zaichkina were mesmerizing…”
Anthony Tommasini, The New York Times, April 25, 2010
The full article you can view, by visiting The New York Times website. |
Anja Renczikowski, Westdeutsche Allgemeine Zeitung |
AFTER MIDNIGHT SPARKLED “THE BLACK MASS” The culmination of the evening was the performance of the “Poeme de l’Extase”, op. 54, for two pianos and a trumpet, and the “Prometheus”, op. 60, for three pianos, both pieces transcribed by Toradze, later interpreted by himself with Svetlana Smolina and Maxim Mogilevsky – an acoustical and visual sea of flames (these works were recorded by WDRWestdeutscher Rundfunk television) came very near to the messianist ideas of the composer. Anja Renczikowski, Westdeutsche Allgemeine Zeitung” 18.07. 2005 JAHRHUNDERTHALLE Bochum, Germany, (Ruhr KlavierFestival) |
Sharon Torello, Local Arts Live |
Music at Monica's
Smolina selected a mix of mostly romantic era music that contained so many rapid sequences that I'm quite sure I've never heard that many notes played on a piano in one concert before. The wonderfully balanced and lively acoustic and a brand new Steinway piano helped to highlight her fiery performance. Smolina somehow managed to maintain solid melodic clarity even in through the most finger blurring passages. The engaged audience gave her a rousing standing ovation in the end, and it wasn't one of those, slowly rising "I guess I should stand because everyone else is" ovations. It was a genuine expression of appreciation to a supremely talented musician"
.
The full article you can view, by visiting The LocalArtsLive website. |
Mark Swed, Los Angeles Times |
iPalpiti concert in Disney Concert Hall
"Svetlana Smolina, an outstanding Russian pianist with a luxuriant tone, was the evening's soloist. She caught both the flicker of the young Sun-god and also found urgency in the flashy solo part."
The full article you can view, by visiting The Los Angeles Times website. |
Ричард Сторм, Херальд Трибьюн, Сарасота |
"Эффектный Шопен" - оправдал свое название.
Смолина продемонстрировала полное владение инструментом и очаровала своим исполнением Прелюдий Шопена (op.28). Игра полная силы, интенсивности и жизни, с легкостью менющаяся от одного настроения к другому, наполненная уверенной техникой и искусной, выразительной фразировкой.
Вторая часть программы была посвящена этюдам и вальсам. Пианистка произвела ошеломляющий эффект, который очень подошел к жанру. К концу своего выступления Смолина привела публику к состаянию, близкому к сумашествию, как когда-то это делал в своих концертах сам Фридерик."
Всю статью можно прочитать здесь. |
Пол Гриффитс, Нью Йорк Таймс, 5 ноября 2002. |
Светлана Смолина создавала ураган и легкий бриз, исполняя Фантазию в Си-миноре..." |
Грэхэм Воттс, Ковент Гардн Мэгэзин, Лондон |
"И пианистка (СветланаСмолина) заслуженно была одарена бурными оввациями слушателей." |
Лауренсе Ходжес, Индепендент, Лондон |
"Это было облегчение - перейти на Четыре этюда ор.7, сыгранные с чередующейся мастерской легкостью и продуманностью пианисткой Светланой Смолиной.
В сюите "Жарптица" Светлана показала энергию и огонь, которые заставили, буквально вскочить на ноги, настолько это было поразительно в такой изящной на первый взгляд девушке. И любые оркестровые неадекватности были забыты в интенсивности этих солнечных аккордов, ведущих к финальному успеху.
Если о Светлане Смолиной можно сказать, что она представляет будущее русской музыки, тогда нам точно нечего боятся за великие музыкальные традиции этой изумительной страны."
|
Даниэль Карэйга, Лос Анжелес Таймс |
ВЕДУЩАЯ ПИАНИСТКА ПОКОРИЛА ШАРМОМ, ИСПОЛНЯЯ ПРОИЗВЕДЕНИЕ СТРАВИНСКОГО
"Светлана в аспекте лиричности исполнения произведения - сама нежность..." |
|
|